Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Więcej tras, łatwiejszy dostęp, nowe możliwości – plany FlixBusa na przyszłość

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pandemia zmieniła nawyki podróżnych i sposób działania przewoźników. FlixBus, jeden z liderów transportu dalekobieżnego, odpowiada na nowe wyzwania, rozbudowując siatkę połączeń, wspierając lokalne firmy i planując dalszy rozwój usług w Polsce i Europie.

Sektor transportu publicznego nieustannie się zmienia, reagując na nowe potrzeby pasażerów, wyzwania kryzysowe oraz rozwój technologii i infrastruktury. Pandemia COVID-19 przyspieszyła wiele procesów, zmieniając zarówno oczekiwania użytkowników, jak i sposób organizacji usług. Dziś kluczowe staje się zapewnienie większej dostępności, elastyczności oferty oraz rozwój połączeń obejmujących także mniejsze miejscowości.
FlixBus, dostosowując się do nowych warunków, postawił na elastyczność oferty oraz odbudowę i rozbudowę swojej siatki połączeń, reagując na rosnące potrzeby pasażerów.

– Jednym z największych wyzwań, z jakimi mierzył się cały sektor transportowy, w tym FlixBus, była pandemia COVID-19. Kluczowe znaczenie dla odbudowy siatki połączeń po pandemii miała elastyczność w dostosowywaniu tras do zmieniającego się popytu. Pomimo trudnego okresu lockdownów i ograniczeń, szybko zauważyliśmy wzrost popytu na podróże. Siatka połączeń w szczycie sezonu 2025 będzie o 80% większa niż przed pandemią – zaznacza w rozmowie z nami Michał Leman, dyrektor zarządzający we FlixBusie dla Europy Wschodniej.

Rozwój lokalnej siatki i wsparcie mniejszych ośrodków

FlixBus nie tylko inwestuje w rozwój tras międzynarodowych, ale aktywnie działa na rzecz zwiększania dostępności transportu w Polsce, w tym w mniejszych miejscowościach. Współpraca z lokalnymi przewoźnikami i rozbudowa hubów przesiadkowych to kluczowe elementy tej strategii.

Od momentu wejścia na polski rynek w 2017 roku, FlixBus znacząco rozwinął swoją obecność i wpływ na lokalny transport. Polska to jeden z kluczowych rynków dla firmy w Europie – około 10% wszystkich globalnych destynacji FlixBusa to trasy z naszego kraju.

– W ciągu ośmiu lat nasza oferta zwiększyła się niemal pięciokrotnie – z początkowych 120 destynacji do ponad 520 miast w Polsce i za granicą. Dzięki współpracy z 27 lokalnymi partnerami autobusowymi nie tylko rozbudowujemy siatkę połączeń, ale także wspieramy rozwój polskich firm transportowych – zaznacza Michał Leman i dodaje:

– Aktywnie walczymy z wykluczeniem transportowym, docierając do ponad 80 mniejszych miejscowości o populacji poniżej 20 000 mieszkańców. Jednocześnie rozwijamy kluczowe huby przesiadkowe w głównych miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk czy Wrocław, umożliwiając wygodne przesiadki i zwiększając dostępność transportu dla mieszkańców mniejszych ośrodków.

Jak mówi dyrektor FlixBusa, spośród wszystkich rynków, na których działa firma, z Polski można bezpośrednio dojechać do największej liczby krajów. Zaznacza, że oferta ta jest skierowana nie tylko do mieszkańców dużych miast, ale również do osób z mniejszych miejscowości, które przed wejściem FlixBusa na rynek często nie miały możliwości podróżowania po Europie. Wskazał, że gęsta siatka połączeń i częste odjazdy umożliwiają nawet jednodniowe wypady, co jest rzadko spotykane. Dodał, że poza nielicznymi przypadkami, w których dociera kolej, żadna inna opcja transportu nie oferuje podobnej dostępności, a w przypadku połączeń międzynarodowych nawet kolej nie zapewnia takiej elastyczności.

Nowe plany na 2025 rok: więcej kursów i lepsza dostępność

W nadchodzącym roku FlixBus planuje dalsze wzmacnianie swojej pozycji na polskim rynku. Priorytetem będzie zwiększenie częstotliwości kursów na popularnych trasach oraz rozwój tradycyjnych kanałów sprzedaży biletów, tak aby podróże stały się jeszcze łatwiejsze i bardziej dostępne.

– W ostatnich latach nasza siatka mocno się rozrosła, dzięki czemu dziś oferujemy pasażerom wygodne i przystępne cenowo połączenia krajowe i międzynarodowe. Teraz, gdy nasza oferta w Polsce jest już solidnie ugruntowana, w 2025 roku skupimy się na tym, by ją jeszcze bardziej wzmocnić. Będziemy zwiększać częstotliwość kursów na najpopularniejszych trasach, zwłaszcza w okresach, gdy ruch jest największy – w wakacje, święta i długie weekendy – mówi Michał Leman i dodaje:

– Pod koniec zeszłego roku wprowadziliśmy możliwość zakupu biletów w placówkach Poczty Polskiej. Nasi pasażerowie zyskali dostęp do zakupu biletów stacjonarnie w ponad 440 placówkach w całym kraju. To szczególne udogodnienie dla osób, które preferują tradycyjne formy zakupu lub mieszkają w mniejszych miejscowościach.

W 2025 roku FlixBus ma nadzieję rozwijać tę współpracę i rozszerzyć liczbę placówek oferujących bilety, aby jeszcze więcej pasażerów mogło z nich wygodnie korzystać.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x